Meniu

Vidinis susirašinėjimas su įmonės draugais

From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Sent: Friday, January 27, 2017 9:16 PM
To: ‘Linas’; ‘UAB „Linfina”‘
Subject: čiuožkim


From: UAB „Linfina” [mailto:linfina.lt@gmail.com]
Sent: Friday, January 27, 2017 10:02 PM
To: edmas@stropuva.lt
Subject: RE: čiuožkim

Sveiki,

Kažkada domėjausi panašiu principu. Manau, kad turėtų veikti. Jūsų norimus skaičiavimus galėtų atlikti bet kuris inžinierius, nes prie tam tikros temperatūros yra žinomi freono slėgiai, turėtų apskaičiuoti ir diafragmos jėgą. Pats neturiu žinių tam apskaičiuoti.

Tačiau, kadangi domėjausi pats tuo anksčiau, noriu išsakyti problemas, su kuriomis pats susidūriau:

  1. Kadangi freonas yra labai landus ir brangus (gi šaldytuvų variklius tiesiog įdeda į hermetišką talpą, nes kitaip freoną dinaminėje sistemoje užsandarinti sunku), tai siūlyčiau pagalvoti apie propaną. Jo slėgio priklausomybė nuo temperatūros panaši į freono, yra pigus ir ne toks landus.
  2. Tam, kad efektyviai būtų perduodama šiluma ir atšaldoma diafragma, ji negali būti tik iš gumos. Tam turėtų būti viduryje geležinis diskas, o tik šonuose turėtų būti diafragma. Yra tokių diafragmų, kurios viduryje yra tuščios, metaliniam diskui įdėti. Tik kadangi prie 80 laipsnių temperatūros yra baisiniai slėgiai (virš 10 barų), tai tik bandymams tiks paprastos gumos diafragma. Rimtam gaminiui jau reiktų sustiprintos (reinforced) diafragmos.
  3. Jūsų pateiktame modelyje šis variklis nėra savaime pasileidžiantis, jį kažkas turėtų išjudinti iš mirties taško. Norint, kad jis būtų savaime pasileidžiantis, jis turėtų būti savotiškos „buterbrodo” struktūros (pavyzdžiui, viduryje karšta, o iš abiejų pusių – šalta). Tuomet variklio judėjimas nepriklausys nuo to, kuriame eigos taške jis sustojo.

Asmeniškai manau, kad jis vertas bandyti, kaip prototipas.

Su pagarba

Linas


 

From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Sent: Saturday, January 28, 2017 10:27 AM
To: ‘UAB „Linfina”‘; ‘Valdas’
Subject: RE: čiuožkim

Ačiū. Apie propaną esu pagalvojęs. Tačiau metalinė plokštė kels sandarumo problemą ir triukšminga bus. O šilumos perdavimą, galima padidinti šilumos ploto padidinimu. Įrenginys būtų mažų apsisukimų. Vargu ar reikalingas. Tačiau įdomumo dėlei bandysime daryti. Parodose pademonstruoti.  O tas (pavyzdžiui, viduryje karšta, o iš abiejų pusių – šalta), būtų puiku. Bet dabar jei bandyti, tai tik primityvų.

 


From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Sent: Sunday, January 29, 2017 4:04 PM
To: ‘UAB „Linfina”‘
Subject: FW: čiuožkim

Nei butanas, nei Freonas čia netinka. Reikia rinktis tokį skystį, kuris garuotų prie žemesnių T – acetoną ar alkoholius. Šilumos mainai gautųsi, kas kart karštai plokštei nusileidžiant ir perduodant šilumą acetonui. Su anūku į balioną įpylėm acetono lašelį ir kaišiojom į karštą ir šaltą vandenį – gan greitai pūtėsi ir slūgo. Judesys buvo. Reikia jį tobulinti. Ar nereikia? Kad perduoti šildymo katilo energiją į namą reiktų virš 1kv. m. karštų ir vėsių plokščių, taigi net 1 baro stumtelėjimas būtų efektingas, te ir ne ilgas, kokie 3cm.


From: UAB „Linfina” [mailto:linfina.lt@gmail.com]
Sent: Sunday, January 29, 2017 4:48 PM
To: edmas@stropuva.lt
Subject: RE: čiuožkim

Freono (R22) slėgis prie 70 laipsnių yra 29 bar.

Propano slėgis prie 70 laipsnių yra 25,86 bar.

Acetono slėgis prie 70 laipsnių yra 1,58 bar.

Išvadas darykite patys.


From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Sent: Monday, January 30, 2017 12:39 PM
To: ‘UAB „Linfina”‘
Subject: RE: čiuožkim

Ačiū, Linai, dar kartą padėjai. Jei tavo skaičiai tikri, karšta plokštė turi atitrūkti nuo diafragmos, kad apatinė atvėsintų skystį, taigi, 1,5 baro pats tas. Tas 1,5 baro spaus ne į cilindrą, ne į decimetrą kvadratinį, o į kvadratinio metro plokštę, kurią kilstels, kaip minėjau, 2 – 3 cm, kokia 1,5 ar 2,5 tonos jėga, tuo metu, kai  viršutinė karšta plokštė, perdavinės acetonui šilumą, o tas virs į garą. (75kg pakelti į 1 metrą  per 1 sek.– 1AJ,  taigi, te ne 1,5, o tik 1 toną kilstelt 1cm bus 13,333333333 AJ. – geras kažką pranašaujantis skaičius…) Tiek ir nereikia. Pakaks plokštės D80cm 0,5m. kv. ploto. Ar vos D 0,5m – 0,2m kv. ploto.  Pradžiai. Išbandymui. Su skaičiais aš kartais susipykstu, kas nors patikrinkit ir pataisykit.

 


From: UAB „Linfina” [mailto:linfina.lt@gmail.com]
Sent: Monday, January 30, 2017 1:30 PM
To: edmas@stropuva.lt
Subject: RE: čiuožkim

Beje, tas slėgis yra sočiųjų garų – tai yra kiek išgaruoja, tiek tuo metu kondensuojasi. Beje, čia manometro slėgis. O kaip pats žinote, slėgis ne tas pats kaip slėgio sukuriama jėga, kuri skaičiuojama kaip slėgio ir ploto sandauga. Gal Jums bus įdomu su virimo temperatūromis? Taigi:

Freono virimo temperatūra: – 45 laipsniai.

Propano virimo temperatūra: -42 laipsniai.

Acetono virimo temperatūra: 56 laipsniai.

Jūs turite žiūrėti ne tik į virimo temperatūras ir slėgius prie tam tikrų temperatūrų, bet svarbiausia – koks yra slėgio pokytis, pakitus 1 temperatūros laipsniui. Žiūrint šiuo požiūriu, acetonas pats nedėkingiausias, nes jo pokytis minimalus, ko nepasakysi apie prieš tai paminėtus. O kadangi tokio slėgio tikrai nereikia, tai niekas nedraudžia į darbinę sritį įpilti mažai propano. Tokiu atveju prie įvairių temperatūrų jis elgis ne taip audringai.

Dėl skaičių, tai atleiskit, bet netaisysiu. Tiesiog patylėsiu. Neturiu jokio išrokavimo su Jumis pyktis. Kaip sakoma – gerais norais pragaras grįstas. Pats suprantate apie ką aš. Aš mielai Jums teigsiu tai, kas manęs prašoma ir kas mano nuomone yra teisybė, bet niekada nebenoriu sakyti tai, kas mano nuomone yra neteisybė.


From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Sent: Monday, January 30, 2017 9:31 PM
To: ‘UAB „Linfina”‘
Subject: RE: čiuožkim

Linai, pirmiausia apie paskutinį tavo mosteltą punktelį – ir pats matau tokie „paskaičiavimai“, kritikos neatlaiko. Tačiau ir anksčiau, o ir dabar ne kurie (kai kurie) daiktai tiesiog padaromi be paskaičiavimų.  O kaip gerai būtų, kad koks profas padėtų. Tu finansininkas, o technikoj tik mėgėjas, tačiau ačiū už reiškiamą nuomonę. O technikoje tituluoti profai visada šaipėsi  – katilas žvakės tipo cha cha, savitakinis granulių degiklis – cha cha, dabar generatorius naudojantis nežymų T skirtumą – cha cha.  Taip, gal geriau sėdėti rankas susidėjus ir nieko nedaryt, nes gali ir nepavykti, tačiau jei nuo to „cha cha“, būtumėm susigūžę ir nieko nedarę, tai nieko ir nebūtų, nei mūsų tradicinio, nei pigaus granulinio.

O dabar apie virimo temperatūras – Žemiausioje padėtyje vėsioji plokštė, diafragma ir karštoji plokštė turi liestis, kad perduotų šilumą acetonui, tačiau vėliau nuo viršutinės diafragmos karštoji plokštė privalo atsitraukti tiek, kad acetonas atvėstų, o naudojant propaną to su diafragma nesigautų padaryti, nes propanui reikia palaikyti aukštą slėgį. Kaip minėjau – su anūku į balioną įpylėm acetono lašelį ir kaišiojom į karštą ir šaltą vandenį – gan greitai pūtėsi ir slūgo. Per 2 sek spėdavo supliūkšti ir išsipūsti apie 5 cm. O įleidus truputėlį propano, to nebuvo. Tiesa, prieš įleidžiant tą truputėlį propano, reiktų balionėlį vakumuoti, ko nepadarėme, nes nebuvo galimybės, tiesiog suplojome. Taigi, kai padarysime prototipą, pabandysime ir acetoną, ir eterį, ir propaną. Gal reiks po diafragma patiesti, kokios nors korėtos medžiagos sluoksnį, kad kondensatas vienodai pasiskleistų, keičiant švaistiklio eigą, rasti tinkamiausią ir kitus dalykus. Taigi, kol kas tik kalbame. Na būkit drąsūs – padrąsinkit, kad pradėtumėm daryti.


From: UAB „Linfina” [mailto:linfina.lt@gmail.com]
Sent: Monday, January 30, 2017 10:59 PM
To: edmas@stropuva.lt
Subject: RE: čiuožkim

Aš kaip tik Jus drasinu ir sakau – aš Jumis žaviuosi kaip kūrėju, kuris įvairiems dalykams sugeba rasti paprastus sprendimus.

Aš už tai, kad daryti: jei nepavyks, žinosite, kad nepavyko. Jei pavyks, sukursite naują produktą. Šaiposi tie, kurie nieko nėra patys pasiekę. Neįmanoma gero daikto pagaminti, nenuėjus daug klystkelių. O kas bijo klystkelių, tiesiog nieko ir nepadaro. Nes jiems svarbiau nepadaryti klaidos, nei per klaidas padaryti ką nors gero.

Legenda pasakoja, kad esą Edisonas 999 kartus bandė įvairias medžiagas lemputės siūleliui, kol atrado volframą. Sako, esą parašė knygutę „999 būdai, kaip nepagaminti lemputės”. Taigi, jis nebijojo klysti, todėl kažką ir sukūrė.


From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Sent: Monday, January 31, 2017 9:31 PM
To: ‘UAB „Linfina”‘
Subject: RE: čiuožkim

Linai, tai ir ačiū už padrąsinimą. Darysime. Darysime, nes pastebėjome, kad tos valstybės turtingesnės, kuriose nuo seno daromi ir tobulinami darbą ir pragyvenimą lengvinantys daiktai.

Nepavojingas, žemo slėgio buitinis aparatas, kuris darytų elektrą,  mažintų priklausomybę nuo energetikų monopolijos.

Kai ką naujo sumanai, kyla klausimas – daryti ar nedaryti ? Žinoma, kad daryti. Paprastas pavyzdys su granuliniu degikliu. Padarėme primityvų, pigų, su granulių savitaka. Nors žinojome, kad tokius pasaulis jau bandė padaryti, tačiau nepadarė. Kodėl? Todėl, kad per greit nugrybavo – nes jau buvo transporteriai, ir elektronika, ką panaudojus nereikėjo, daryti daugybės bandymų,  ieškant teisingų kampų ir kitų matmenų. O mes, matydami, kad kyla daiktų sudėtingumas ir kainos, galime tuo pasinaudoti ir gaminti kokį nors mažiau sudėtingesnį daiktą. Ką ir darome. Pavyzdys su granulių degikliu. Ar net ir tradiciniu mūsų katilu. O tai, kad žadama kieto kuro katilus pažaboti ypač griežtais reikalavimais, kurie praktiškai uždraus kūrenti malkas, rodo, kad esam stebimi tituluoto elito, kuris savo draudimais stengiasi neįsileisti mūsų produkcijos. Tačiau  matai, kaip į gera keičiasi mūsų tradicinis katilas. Neatmetama galimybė, kad atėjus laikui mūsų tradicinis išpildys tuos reikalavimus. O ar išpildys jų malkiniai generaciniai ir visokie židiniai? Ak tiesa, jų emisija laboratorijose bandoma tada, kai juose dega tik žarijos, prieš tai koką valandą jiems leidžiama įsikurti ir orą pateršti. Gudrūs tie senos Europos veikėjai – jei ko nesigauna padaryti dirbtuvėse, tai surašo standartuose. Ir taip, kad jų viršus būtų. Mums su jais konkuruoti, tai tas pats, kai anksčiau žalgirio krepšininkams su CSK žaist – reikia nugalėti ir teisėjus.

Jau laikas baigti kalbas. Eikime dirbti.


From: UAB „Linfina” [mailto:linfina.lt@gmail.com]
Sent: Tuesday, January 31, 2017 4:27 PM
To: edmas@stropuva.lt
Subject: RE: čiuožkim

 

Sveiki,

Man vakar prieš einant gulti, kažkaip toptelėjo į galvą mintis, kad ar pačio sumanytas mechanizmas nebus be 5 minučių gama tipo Stirlingo variklis. Kiek tai panašu ar ne į Jūsų atsiųstą brėžinį, pažiūrėkite į šią nuorodą:

https://www.ohio.edu/mechanical/stirling/engines/gamma.html

O dėl malkų ir vadinamojo „elito” nesijaudinkite. Pametėsiu idėją iš savo šiuo metu sprendžiamos problemos:

O kas būtų jei į katilo dūmtraukį įdėtumėte automobilio lambda zondą (dar kitaip vadinamą deguonies jutiklį)? Pagal jo parodymus būtų galima valdyti ventiliatoriaus apsukas, pasiekiant optimalų kuro sudeginimą. Aš nesiūlau to daryti, tiesiog priimkite kaip idėją.

O šiaip aš laikas nuo laiko užsuku į Jūsų įmonės puslapį pažiūrėti, kuom Jūsų įmonė gyvena. Patiko, kad puslapis atsinaujino, nors ir išliko paprastas.


From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Wed 2/1/2017 3:15 PM
To: ‘UAB „Linfina”‘; ‘Valdas’; ‘Egidijus Šlepetys’
Subject: RE: čiuožkim

Kai sumanymas toptelėjo, tai stirlingo karšto oro varikliais nelabai žavėjausi, na jie tokie mažyčiai, o ir principas tai lyg vakuuminių – vienas stūmoklis tik orą vėduoja, išskyrus alfa tipo, kurio vienas stūmoklis jau spaudiminis, tačiau to regeneratoriaus veikimas neaiškokas… bet, kai dabar pažiūrėjau – jėga…  ypač  šitas:

https://www.youtube.com/watch?v=E03uwz1AdrU

Tas, tai kažkoks įtartinas

https://translate.google.lt/translate?hl=lt&sl=en&tl=lt&u=http%3A%2F%2Fwww.animatedengines.com%2Fltdstirling.html&anno=2

Na, o šis – net pats pasileidžia…

https://yandex.ru/video/search?p=5&filmId=6138599061500508912&text=%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%20%D1%82%D0%B5%D0%BF%D0%BB%D0%B0%20%D1%81%D1%82%D0%B8%D1%80%D0%BB%D0%B8%D0%BD%D0%B3%D0%B0

be komentarų…

https://www.youtube.com/watch?v=E03uwz1AdrU

Darysime stirlingą.


From: UAB „Linfina” [mailto:linfina.lt@gmail.com]
Sent: Wednesday, February 01, 2017 4:26 PM
To: edmas@stropuva.lt
Subject: RE: čiuožkim

Tas jūsų „kažkoks įtartinas” – ne kas kita, o gama tipo Stirlingo variklis. Būtent apie jį pagalvojus ir toptelėjo mintis, kad jūsų brėžinys labai panašus į šį tipą. Kiek teko skaityti, šio tipo varikliai yra labai negalingi, bet dirba nuo mažo temperatūrų pokyčio. Dažniausiai naudojami siekiant demonstruoti Stirlingo variklio veikimo principą ir kaip modeliai. Galingesni yra alfa ir beta tipo.

Regeneratoriaus paskirtis ir veikimo principas yra analogiškas rekuperatoriui. Jei žinote, kaip veikia rekuperatorius, reiškia žinote, kaip veikia regeneratorius. Jo paskirtis – energijos taupymas ir tuo pačiu naudingumo koeficiento didinimas. Reiškia, Stirlingo varikliui jis nebūtinas, tik pageidautinas.

Na, jei jau gaminsite Stirlingą, turėsite pasirinkti – arba mažas slėgis ir didelis variklis, arba didelis slėgis ir mažas variklis. Kito kelio nėra.


From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Thu 2/2/2017 11:07 AM
To: ‘UAB „Linfina”‘; ‘Valdas’; ‘Egidijus Šlepetys’
Subject: RE: čiuožkim

Kaip pastebėjome, Stirlingo varikliai gerai sukasi, kol modeliai maži. Tačiau didesni modeliai nėra proporcingai galingesni. Todėl beveik nematome atliekančių darbą – elektros generatorių ar girnas sukančių.

Kodėl? Todėl, kad vienuose (žematemperatūriniuose) karšto ir šalto oro mainus atlieka vėduoklės, kituose bekompresiai stūmokliai, o dar kituose oras šaltas su karštu badosi per regeneratorių, https://www.youtube.com/watch?v=xLOj9pBt5uw pasimainydamas  tik dalinai ir  tik kokį darbą atlieka. O štai, kaip oras plečiasi…———

„Na, jei jau gaminsite Stirlingą, turėsite pasirinkti – arba mažas slėgis ir didelis variklis, arba didelis slėgis ir mažas variklis. Kito kelio nėra.“ Deja, kitame išsišakojime esame – mums reikia rinktis, ką turim, o ne dydį. O turim, katilą, kurio T 80 (gali būti garo – Dar nepavojinga T130C) ir šildymo sistemos grįžtamą vandenį, kurio T30 – 40C. Štai iš to ir bandysime daryti variklį. Tai bus ne stirlingo variklis. Tai bus karšto oro variklIs „ŠNIPŠT“ tipo. Tai bus nuosekliai sujungta Stūmoklis – kaloriferis šaltas – kaloriferis karštas. Kitas tipas variklio bus „TRAKŠT“. Bet apie jį vėliau. Tipo pavadinimą „ŠNIPŠT“ pasiūlė technikos mokslų titulas, taręs, jog iš ano variklio nieko nebus. Tai ano su acetonu variklio ir nedarykim.  Nes titulas buvo teisus – Bandžiau lateksiniame balione žaisti acetonu, Kurio po paros neliko, nors balionas sandariai buvo užrištas. Taigi, geriau oras, jo visada mūsų planetoje yra. O oras taipogi plečiasi stipriai pasižiūrėjimui prisegta. Na, bet gana plepėti einu  konstruoti amžiaus aparato.


From: UAB „Linfina” [mailto:linfina.lt@gmail.com]
Sent: Thursday, February 02, 2017 11:36 AM
To: edmas@stropuva.lt
Subject: RE: čiuožkim

Lauksiu rezultato. Tikiuosi, kad pavyks.


From: Edmundas Štrupaitis [mailto:edmas@stropuva.lt]
Thu 2/2/2017 1:07 PM
To: ‘UAB „Linfina”‘; ‘Valdas’; ‘Egidijus Šlepetys’
Subject: RE: čiuožkim